A REKLÁM HELYE

Image
reklam

A REKLÁM HELYE

Korosztály: 9–12. osztály
Időtartam: 90 perc

Kassák Lajosról kevesen tudják, hogy az irodalom és a képzőművészet mellett a reklám és tipográfia területén is az újítók közé tartozott. Maga is tervezett borítókat, plakátokat, reklámgrafikákat, írásaiban pedig nemcsak a Jó reklám vizualitásának, hanem a reklámgrafikus társadalmi felelősségének is szószólója volt.

Hogyan gondolkodott Kassák a reklám etikai dimenziójáról és a modern életben betöltött szerepéről?

Az általa megfogalmazott felvetések mentén igyekszünk reflektálni a reklámok, hirdetések saját életünkben játszott szerepére. Mi hogyan formáljuk a világot, amin osztozunk választásainkkal, ízlésünkkel, tevékenységeinkkel (tudatosan és öntudatlanul)? Önmagunk pozícionálására, identitásunk, véleményünk kifejezésre Juttatására az egyik legkézenfekvőbb példa a testünkön viselt ruha, kiegészítők, szimbólumok.

A foglalkozás második felében azzal kísérletezünk, hogy a „megtestesített” üzeneteknek mi a viszonya a manifesztum műfajához. A foglalkozás utolsó részében az avantgárd formanyelvet és a reklámgrafika elemeit felhasználva kollázsokat készítünk, olyan társadalmi üzeneteket fogalmazva meg, melyet magunk is bátran vállalnánk. A kollázsokat ugyanis kitűző formájában hazavihetik a résztvevők.

Kapcsolódás a kerettantervhez

  • Vizuális kultúra: Vizuális kommunikáció, tömegkommunikáció
  • Etika: Egyén és közösség; Tervezés és fogyasztói szokások